Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2013 09:17 - Печели ли се от МЛМ /мрежов маркетинг/? Едно откровено интервю. Написана от Теодора Дончева
Автор: biznesvazmojnost Категория: Бизнес   
Прочетен: 1065 Коментари: 0 Гласове:
2



Преди да ви представя днешния гост в блога, ще кажа накратко няколко думи за МЛМ /Multi Level Marketing/ или така наречения мрежов маркетинг.

Той се характеризира с предлагане на стоки по каталог чрез директна продажба на клиента. Създаден е, понеже по този начин се пестят много средства за поддържането на търговски обекти и складове, в които да се излагат продуктите. Спестените по този начин пари се разпределят между дистрибуторите на конкретната марка продукти.

   

Пример за МЛМ са известните козметични компании, от които вероятно сте получавали каталог „на ръка”. Обикновено ви го предлага колега/жка в работата, приятел/ка или познат/а, с които обичате да пиете кафето си.

Днес в блога ми гостува Иванка Врънгова, за да ни разкаже повече за своя опит с МЛМ-а /Мулти Левъл Маркетинга/. Тя е модерна жена, която успява да съчетае грижите за 3-те си деца с целодневна работа. Освен това Иванка печели допълнително като координатор /лидер на екип/ във фирма за козметика. Тя има опит с дистрибуция на продукти в три различни МЛМ-компании.

Целта на настоящата статия не е да рекламираме конкретна марка, а да обясним на читателите как може да развият допълнителен доход и какво да очакват, ако решат да се занимават с подобна дейност. По тази причина няма да споменаваме никакви гами продукти.

Ваня, благодаря, че прие поканата ми за това интервю. Първо искам да те попитам за опита ти в трите МЛМ-компании. В кои от тях успяваш да изкараш по-висок доход. От какво зависи това?

Да, действително успявам да реализирам добри доходи само в една от трите компании. В нея съм от най-много време и съм лидер на екип. Дистрибутирам предимно дамски и мъжки козметични продукти.

Това, което ме привлече в нея е, че за да започнеш, не трябва да плащаш за регистрация или да гарантираш определен обем поръчки за разлика от други МЛМ-организации. Освен това, компанията, от която печеля най-много, се е наложила на пазара. Клиентите я познават и се продава лесно.

Втората МЛМ-фирма, за която работех, също е доста популярна и разработва козметични продукти. При нея по принцип регистрацията за представител е платена, но има промоционални периоди, когато е свободна. Аз се включих точно в такъв период. В момента обаче не продавам стоки на тази фирма, понеже не ми допадат част от продуктите й. С това не искам да кажа, че марката не е харесвана и добра – просто всеки има собствен вкус.

Третата фирма, която представлявам, освен козметика предлага и хранителни добавки. Според мен в този бизнес има много пари, но аз все още нямам високи доходи от там. Причината е, че при всичките ми задължения, не мога да намеря достатъчно време да проуча пълната гама продукти.

Можеш ли да дадеш на читателите, които желаят да се занимават с МЛМ, съвет за избор на конкретна фирма /марка продукти/?

Накратко моите съвети за избор на МЛМ-компания са:

1) Ако не разполагате с време, изберете фирма, чиито продукти са популярни и не изискват специално и подробно изучаване. Ако обаче имате амбиция, желание и време, специализираните фирми за добавки например, могат да ви донесат стабилен доход.

2) Проверете дали МЛМ-компанията ви иска пари за регистрационни такси. Възползвайте се от промоционалните периоди за безплатно включване, ако има такива. Попитайте изискват ли се задължителни обеми от поръчки ежемесечно и какви? А какъв е процентът на вашата печалба?

3) Ако има задължителни минимуми поръчки, които трябва да реализирате, може преди да се съгласите да ви включат, да поискате от координатора да ви даде да се пробвате да продавате срещу някакъв порцент от печалбата. Ако няколко поредни месеца без проблем покривате минималните изисквания, чак тогава се регистрирайте официално.

4) Изберете фирма, чиито продукти не са много скъпи и ви допадат. Трудно можеш да продаваш стоки, които не ти харесват.

Имам читатели на блога, които ме питат защо при тях не се получава да започнат да печелят от МЛМ. Какво е нужно? Колко време отнема?

На първо място ще кажа, че е важно да правиш всичко с удоволствие. Ако нямаш желание да се занимаваш с това и стимулът е само материален, има голям шанс да се провалиш. Според мен това е основната причина при едни да се получава, а при други – не.

Социалните контакти също са много важни. Не трябва клиентът да се чувства притиснат.

Друго, което ми хрумва е, че може да не са избрали правилната МЛМ-компания. Както вече споменах, не можеш да продаваш продукти, които са много скъпи или които лично на теб не ти допадат. Най-лесно се продават стоки на вече наложили се фирми, които повече хора познават.

Има компании, при които отнема доста време запознаването с продуктите, но вложените усилия по-късно се отплащат. Ако си мислите, че всичко се случва от самосебе си, сте на грешен път. В основата, за да се получи са труд, търпение и постоянство. Възнаграждението идва пропорционално на вложените време и енергия.

Разкажи повече за твоето лично развитие. Как стартира работата си във фирмата, към която си печеливш координатор? С каква нагласа?

Започнах като „хоби”. Беше ми забавно и приятно. В началото бях само представител за около 1 година, а след това ми дадоха възможност да ръководя собствена група.

От колко време си във въпросната МЛМ-компания? Според теб може ли допълнителният доход от тази дейност да прерастне в основен?

От 7 години съм в компанията. Не се занимавам активно през цялото време, иначе можеше вече това да е основният ми източник на доход. Както споменах, дейността като координатор отнема време, което е трудно да отделя при целодневна работа и грижи за семейството. Разбира се, успявам да си докарвам приличен доход. Има и много мотивационни кампании, за които получаваме парични бонуси.

Колко е голям екипът, които ръководиш?

Ръководя екип от 30 души. От тях активни са ми минимум 20. Естествено моята задача е да ги мотивирам към развитие и израстване във фирмата. Получавам процент от стойността на техните продажби. Ако те ръководят собствен екип, вземам процент и от поръчките на представителите под тях.

Как намираш клиентите си? Имаш ли представа и за подхода на твои колеги?

Клиенти си намирам като навсякъде давам брошура. А като лидер на екип имаме и помощ от компанията. Периодично се провеждат и организирани мероприятия като например т. нар. проспектинги. Какво представляват те? В различни търговски обекти /големи вериги магазини/ има брандирани щандове с наше лого. Там имаме възможността да раздаваме брошури и листовки и каним клиентите да тестват наши продукти. По този начин привличаме  и нови представители.

Имам и други колеги, които продават по интернет или успяват да реализират дори продажби в чужбина.

Има и обикновени представители, които не ръководят собствена група, но въпреки това успяват да спечелят доста. Вероятно избират този вариант, защото е по-малко ангажиращ. Купуват брошури, мостри, тестери и раздават на всичките си познати, в магазина, докато пазаруват, дори на случайни хора автобуса. Идват и с нас на проспектинги.

Интересно как става събирането на парите, когато поръчат стоки за толкова почти непознати хора?

Ами, просто поемат риск. Ако нещо се обърка, се опитват да продадат стоките на другите си клиенти. Обикновено успяват. Ако не – остават за лична употреба или за подарък на близките и приятелите.

А как съчетаваш постоянната си работа с МЛМ-а? Трудно ли е?

Да, малко е трудно и заради грижите за децата. Но ако имаш желание, ще се справиш. Просто трябва добре да организираш времето си!

Благодаря за това интервю!





Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: biznesvazmojnost
Категория: Бизнес
Прочетен: 42657
Постинги: 24
Коментари: 5
Гласове: 44
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930